Friday, January 29, 2010

Accident

Tadi gua pg pasar malam kat ss7. lebih kurang dalam kul 8setgah gua gerak dari rumah naik kereta rumate gua sebab time 2 baru lepas hujan. Road tax kete 2 dah mati 5,6 hr lepas, tapi redah gak la bukan ada polis pun. Sampai je kat ss7 dapat parking pas2 tgok macam ada accident. Dari jauh nmpk asap n kete bomba. Kitorang pun g r ushar. Ada satu kete proton tiara kot, dah habis rentung dah. Takde nampak macam accident pun. Satu kete 2 je. Dengar2 org cakap pemandu dah save dah. Tapi xtau la laki ke pompuan, cedera ke tidak x tau la.

Kete 2 terbakar betul2 kat tgah2 simpang 2. masa gua sampai ambulance dah blah dah. bomba pun dah berjaya kawal api 2 dah. Ada sikit je lagi api kat engine. Gua rasa engine kete 2 dah kasi blow r. kete mati tgah2 jalan pastu berasap n terbakar r. maybe ada leaking kot. Bahaya gak la. kalau driver 2 x sedar kete 2 ada problem awal2 gua rasa silap2 x sempat dia nk keluar.

Tapi nasib baik jalan xd la jadi sesak sebab org behenti nak tgk accident. Motor ada gak la behnti sebab nk tgk. Tapi kete2 takat slow je la. xd yg bhenti. Bahaya wo kalau org sibuk nak bhnti tgok accident. Jem dah satu hal. Silap2 boleh jadi lagi satu accident. Macam gua baca paper semalam, ada satu kete perdana dah bagi brek emergency kat highway federal sebab nak tgok ada accident kat lorong bertentangan. Satu motor x sempat nak elak perdana 2 dah langgar belakang dia. Meninggal kat situ gak. Sian pakcik 2. yg perdana 2 brek sebab ingt yg accident 2 ahli keluarga dia.

Bahaya 2. nak tgok accident pun biar kene cara. Jgn nk terus bhenti je. X kisah la yg accident 2 kaum keluarga ke, ahli politik ke, menteri ke, anak raja ke sape ke, kene pikir gak pengguna jaln yg lain. Jgn ikut suka je. Biar kene cara. Apa salah kalau bhnti jauh sikit ke kalau dah terlepas pun, jgn nk brek emergency je. boleh bahayakan org lain. Dari elok xd yg mati boleh jadi ada yg mati.

#* pandai2 la. gua rasa semua tau punya.

1 comment:

  1. semalam ada kes ragut kat area rumah aku ni.. mcm2 hal la sek 7 ni skang

    ReplyDelete