Friday, January 15, 2010

mahalkah sebuah senyuman

aku saja nak post lagi even baru awal pg td aku dah post yg baru. post ni aku tulis 2,3 hr lepas. lepas aku lepak2 kat kedai makan meluangkan masa yg terbuang dngan roomate aku yg melampiaskan nafsu makannya dengan rakusnya. tu pun sebab aku yg bayarkan. tapi dia x sedar yg sebenarnya yg aku bayar 2 duit dia gak. byar hutang. malam tu membicarakan isu2 berbangkit. pelbagai yg di perkatakan. aku pun ingat sangat (byk telan asap pnya pasal r ni)...tapi yg di tulis kat bawah ni bukanlah sebahagian dialog pd malam 2..

Aku ingt time aku form 5 (x silap aku la..) ada org bagi aku satu mug. Maybe time tu friendship day kot ke ntah hari apa ntah. Time tu since aku f3 memang kat sekolah aku ada kelab yg selalu wat benda cm2. wat delivery something untuk hari tertentu, hari guru la, apple day la, choc day la, ap la, untuk kumpul duit. Time tu ramai la budak yg wat delivery. Secret admire la ap la. aku x xpect pun yg aku pn akn dapat something that day sbb aku bukannya yg jenis layan sgt bnda2 cam2. nak bagi hadiah kat diri sendiri pun susah. Tapi at the end of the day aku dapat satu mug yg tulis kat situ “mahalkah sebuah senyuman”. Mula2 aku x tau pun sape yg bagi sebab aku x tgk sangt pun. Tp seminggu pastu baru aku perasan rupanya ada name org yg bg kat bawah 2(apa ke lembab aku x tgk betul2 benda tu). yg aku x paham kenapa tulis cam2. maybe sebab budak tu x selalu nmpak aku senyum kot. Tp ap yg tulis kat situ memang betul pun. Aku memang susah senyum.

Time aku sekolah dulu ramai yg kata aku ni jenis yg susah senyum. Nampak sombong je. Garang. Ego. Time aku kat matrik pun cm2 gak. Org kata aku sombong. Jenis jalan pun x pandang org. betul ke? Ntah la. kalau aku jalan x pndg org cmne ek. Tutup mata? Sure akan banyak kejadian pelanggaran tidak kenyal berlaku. tapi kalau sibuk pandang orang je mungkin jugak akan berlaku pelanggaran antara zarah kepala anda bersama zarah sesuatu yg lebih keras yg dinamakan tiang. dah akan berlaku satu dentuman yg memekakkan telinga sendiri.

Apapun aku x kesah apa orang nak kata. Lantak dorg la. masing2 ada mulut. So, free to talk. Aku memang bukan jenis yg senyum je x tentu pasal. Dan aku rasa x dapat pape pn kalau senyum. Orang akan kata aku sombong. Belagak serius. Tapi aku x kisah pun apa org nk kata. People talk every time. Let it be. Lg pun yg kata cm2 org yg x kenal aku. Yg dah kenal aku maybe x kata cam2 dah kot. Bila dah kenal dorg x kata aku sombong kot. Tapi aku memang susah senyum. So, mahalkah sebuah senyuman? Yup, it priceless….

Nota tersepit : you cannot buy a smile, but you can pay some1 to smile..and remember, money cant buy everything..

#*esok gua nak pergi sunway. saja je gua nak ikut roomate gua. rase x puas mandi kat rumah sebab shower toilet bilik gua rosak. hampeh...

No comments:

Post a Comment