Sunday, January 24, 2010

komik kat rumah aku

apa yg aku nk tulis dalam post ni aku ada pikir masa petang td. tapi aku x bajet pun akan post malam ni. aku ingt nant baru aku nak tulis post ni. tapi tadi aku baca blog member aku yg ada tulis dia sanggup selamatkan komik2 dia dulu kalau rumah terbakar. aku pun terpikir kalau kat rumah aku nk selamtkan komik alamatnya aku kene pastikan yg satu bilik tidur yg merangkap stor komik bawah katil 2 banjir. sure time 2 org sibuk padamkan api aku sibuk jirus air dalam bilik 2 je. sebabnya...

komik kat rumah aku dah terlampau banyak sangt. 2 pun telah di lupuskan sebahagian besarnya. yg tinggal hanya sebahagian kecil yg memenuhi kotak2 limau mandrin yg tersusn penuh bawah katil queen size. dah macam ada lagi satu katil bawah katil 2. aku rasa kalau aku susun komik 2 dah boleh penuh 3,4,5 padang bola.

dulu memang banyk komik kat rumah aku. ujang, gila2, apo?, gempak, utopia, guruh badai, alam perwira, penjejak wira, raja rimba, dan macam2 lagi la. tapi sekrg ni yg jadi koleksi tetap untuk dibeli tinggal pedang setiawan n kreko. pedang setiawan dah jadi mcam pusaka turun temurun dah kat rumah aku. kreko aku je yg kumpul skrg ni. pedang setiawan abg aku yg last pulak beli. masa awl2 dulu dalam 10 tahun lepas kot, abg aku yg no2 yg beli, pastu turun kat abg aku yg no4. skrg ni kat abg aku yg last 2 pulak. komik 2 stil x habis2 lagi dan bertahan publish smpai skrg. dan pedang setiawan stil jadi koleksi yg xkan di lupuskan kat rumah aku. yg kat bawah katil 2 ada pedang setiawan je. dan aku rasa xd satu pun episod yg tertinggal or kalau ada yg misplaced pun maybe ada dalam 10 dari 580 episod. time aku balik cuti sure aku akan stdy komik 2. sama la macam abg aku yg sulung n yg no2 2. kalau dorg balik kmpng sure tanya pasal pedang setiawan.

aku memang respek cerita pedang setiawan. syabas pada Ma Wing Shing. dan hujung tahun lepas 12/12/2009 kuar crita adaptasi komik 2 kat wayang. storm rider 2. adaptasi yg ke2. tapi aku x tengok lagi cerita 2 even movie 2 one of the movie yg aku tunggu for the year. ada member janji nak belanja tgk cerita 2 tapi x berkesempatan. dan aku x download lagi cerita 2. pada aku, aku nak tgk yg gmbr lawa. takat gmbr wayg aku memang x puas hati.

aku tgok trailer dia je. memang gempak. maybe ada hikmat "seribu pedang pulang ke asal". aku rasa episode kali ni kalau di ikutkan pada siri komiknya dan trailer 2 aku rasa penjejak badai dikuasai oleh "darah gila". dan untuk mengatasinya ayah dia ajarkan "hikmat hati air batu" (aku pun penah kot belajar hikmat ni dulu). aku nak sgt tgok crta 2. aku harap crita dia xd byk sgt ubah dari dalam komik macam yg no1 dulu dan effect x menghampakan macam yg 1rst dulu. dan aku harap akan ada lagi episode adaptasi dia yg lain. aku nak tgk ada maharaja angkasa, bayang raja, po jun, hati murah n byk lg la.

aku rasa nanti kalau aku dah grad dan ada byk masa untuk di buang aku akan stdy balik pedang setiawan 2. sampai muntah la kot. memang byk giler. harap ada la masa 2.

#* gua rasa byk lagi nk tulis. tapi nanti la pulak. nanti gua nak smbung cerita pasal komik kat rumah selang sebuah rumah dari rumah gua pulak (jiran gua la). rumah dia dah macam ada satu bilik kedai buku sewa.

1 comment: