Friday, August 12, 2011

undang-undang mane lu nak ikut

dua hari lepas gua keluar bandar kejap. saje turun tngok kawasan sikit time bulan puasa ni macam mane.

gua park kereta depan satu kedai yang gua nak masuk cari barang sikit. gua turun kereta gua nampak ada polis 3orang lepak dekat satu restoran mamak hujung line kedai tu. gua usha tengok apa kes polis kat situ. gua syak ada kes x puasa kene tahan kot.

sebelum gua masuk kedai tu gua usha polis tu lagi. sorang polis dah usha gua balik. gua steady. gua tak goyang. gua aim betul-betul fokus pandangan mata gua pada geng polis tu. polis tu pun tetap usha muka gua lagi.

lepas tu gua masuk kedai sambil geleng kepala dalam hati. memang betul sangkaan gua. ada kes tak puasa. gua yakin dengan apa yang gua nampak. memang cukup jelas dan nyata.

selamba je teguk teh tarik yang dah separuh cawan dan pinggan roti canai yang dah selamat rotinya masuk perut.dalam hati gua...

"penat kot keje jadi polis ni sampai tak larat nak puasa. tengok muka pun masing-masing takde la muda lagi..."

..

1 comment: