Monday, August 22, 2011

puasa itu menahan diri...

petang semalam.

ada brader tanye gua...

"kau selalu tarawih kat mane? x nampak pun kat masjid?"

"kadang2 aku pegi jgak masjid skali dua. aku selalu tarawih kat surau dekat rumah." gua jawab malas.

"nape x datang masjid? masjid ramai, meriah sikit"

"masjid dah ramai, aku nak ramaikan surau tu pulak."

"tapi semalam rugi la kau x pergi masjid."

"knape?" gua tanya.

"makanan banyak betul. macam-macam ada. dari berbuka sampai ke moreh. kenyang betul makan."

"seronok la sape yang pergi" kata gua.

petang....
tapi kalau perbualan tu berlaku waktu malam lepas tarawih. mungkin gua akan kata
"takpe la, aku bagi peluang kat sape-sape yang memang pergi niat nak makan"

bulan puasa ni kena tahan lapar. ayat pun kena tahan jugak.

No comments:

Post a Comment