Thursday, March 25, 2010

murtabak coklat

Gua ingat time bulan puasa tahun lepas. Kat rumah felda makayah gua yg tercinta. Di suatu malam yg x berapa nak lewat. Ayam belum lagi berkokok. Kalau tarawih pun baru hbis 12 rakaat je. Masa 2 kat meja makan. Tengah nak habiskan murtabak time berbuka tadi yg juga merangkap moreh. Sambil minum laicikang juga hasil baki time berbuka. Sambil tangan sedang leka memasukkan murtabak ke dalam mulut sambil2 juga berborak kosong mengisi kekosongan suasana.
Tibe2 abg gua tnya kat Along, ank sedara gua yg paling sulung sekali. Aiman name dia. Time 2 gua betiga. Gua, abg gua yg last, dngn Along. Abg Gua tnya “ Along kat Pekan selalu mkan murtabak x?” si Along ni duk Pekan, Pahang.

Along jawab “selalu la gak. Time bukan bulan puasa pun selalu ada kat pasar malam”
Gua tnya “ murtabak mane yg best? Kat sini ke Pekan”
Along kata “ kat sini r best. Tapi kat kuantan ada yg lagi best gak”
Abg gua tnya “Along selalu beli katne yg best?”
Along jawab “pasar malam kat Taman Mentiga la. tapi kat East Coast Mall pn best gak. (time ni gua tgah minum air. Tapi kepala otak gua dah pelik. Ada plak murtabak kat east coast mall) . tapi kat sane dia letak coklat.”
Kepala otak gua cepat menangkap. Gua telan air yg dalam mulut and then
“ tu bukan murtabak, tu waffle bengong”
“la yeke. Along mane tau name dia”
Lepas 2 memang abg gua ngan gua gelak guling2 tepi peti ais.

No comments:

Post a Comment