Sunday, February 13, 2011

"aim" itu sasaran

gua bukan anak seni..gua anak jawa. tapi orang jawa akan kata gua anak wak ngenter. sebab gua bukan anak jawa.hahaha..

gua bukan nak jadi anak seni. tapi gua mampu melukis, menulis, menyanyi, mengira, memasak, melawak dan melantak. ya..mengira dan melantak itu juga seni. dan ya..mampu dan hebat itu jauh bezanya. seperti tingginya langit dan rendahnya tanah pamah ini.

gua melukis. gua akan gila nak melukis bila gua aim nk lukis satu benda. gua akan melukis benda-benda yang seakan dengannya sehinggalah gua dapat melukis apa yang sebenarnya gua aim itu. bila dah, gua stop. tinggal untuk beberapa waktu melukis itu.

gua mengira. gua tak berkira dengan kawan-kawan. mereka nak,gua beri. agar mereka mampu merasa.

gua memasak. aim gua untuk melantak.
gua melantak. aim gua tak banyak.

gua menulis. aim gua, gua nk baca..apa gua kesah ada orang lain baca ke tak....

No comments:

Post a Comment