Monday, November 15, 2010

balik kampung lagi..

petang tadi gua bergerak balik dari shah alam ke rumah makbapak gua di pahang. gua sebenarnya nak bertolak pagi cadangnya. tapi semalam gua tidor pukul 4pagi. jadi memang agak berat untuk bangun awal jadinya. gua aim nak gerak dalam pukul 11pagi. dan gua terjaga pukul 10.56, kejadah la nak gerak pukul11 dengan segala barang tak berkemas bagai. gua relax. kemas2 barang gua. lepas tu siap mandi,pukul 12lebih gua gerak pergi makan. gua ingat petang sikit baru gua gerak balik.

lepas balik makan gua ingat nak gerak pukul2 pulak. kemas2 lagi sikit apa yang patut kat rumah gua tu. last-last gua gerak pukul3. kejad lambat. dah la panas masa gua keluar rumah tu. tapi ku sangka redup sampai ke petang, rupanya hujan di kuala lumpur. merengek kuda hitam gua sebab basah, tak putus-putus dia merungut "tu la dah tau petang hujan nak jugak gerak petang". tapi nasib baik dia tak meragam ajak berhenti tepi jalan.

kali ni gua rasa agak lama masa yang gua ambil untuk melengkapkan perjalanan gua sehingga ke depan pintu rumah. pukul 6 setengah petang baru gua sampai rumah. itu pun sebab gua banyak menghabiskan masa bersiar-siar di stesen-stesen minyak yang gua singgah behenti.

nasib baik gua tak join member gua yang konvoi 3,4,5 org balik ke temerloh. gua dengar cerita lima jam diaorang atas motor. lima jam tu dari shah alam gua dah boleh sampai kuantan dah, siap boleh behenti hisap rokok lagi. sebab tu gua lagi suka balik sorang-sorang. tapi kalau ajak nak konvoi dengan gua, gua ok je.
tapi tolong jangan bawak moto macam lu nak bersiar-siar kat highway, gua tinggalkan aje. gua tunggu dekat tol...

No comments:

Post a Comment